BINE AȚI VENIT la cel mai important festival-concurs de preparare tradițională a porcului din România!!!

Ediţia a X-a a Festivalului-concurs „D’ALE PORCULUI” va avea loc în perioada 2-3 decembrie 2023!

D’ALE PORCULUI, EDIŢIA A VIII-a!!!

2022-03-08 19:50:50

Ediţia a VIII-a a Festivalului-concurs „D’ALE PORCULUI” va deschide oficial „sezonul” petrecerilor în aer liber din anul 2022, în Bihor! Concursul de preparare tradiţională a porcului, între comunele din judeţ şi invitatele lor, va avea loc sâmbătă, 12 martie, în parcarea ERA Shopping Park Oradea, şi va fi completat (inclusiv duminică, 13 martie) de târgul de produse locale, alimentare şi non-alimentare, „FAIN DIN BIHOR”! Chiar dacă accesul la eveniment nu va fi restricţionat (din punct de vedere sanitar) în niciun fel, organizatorii îi roagă pe vizitatori să fie precauţi, pentru siguranţa noastră, a tuturor!!!

În cadrul festivalului, va exista o zonă specială unde bihorenii vor putea contribui - alături de organizatori, Crucea Roşie Bihor şi Centrul de transfuzie sanguină Oradea - la sprijinirea victimelor războiului din Ucraina! 

 

REGULAMENT

 

Pentru fiecare echipă înscrisă în concurs, organizatorii asigură: zonă de concurs (6X5 m); umbrele-pavilion (6X3 m); 1 masă, 2 laviţe, 2 paleţi; un porc de 100-110 kilograme; pâine (aprox. 15 kg.); acces la apă potabilă şi curent electric; butelii de aragaz (3-4); pubele, saci de gunoi; pahare, farfurii şi tacâmuri de unică folosinţă (aprox. 150); şerveţele.

Fiecare echipă participantă trebuie să îşi asigure: echipament adecvat de lucru: salopete, şorţuri, căşti de păr, mănuşi de unică folosinţă, măşti; ceaune şi suporturi pentru ceaune; instalaţii de gătit (aragaz, reşou, grătar, cuptor) pe gaz, curent sau lemne (fiert/ prăjit); prelungitoare; lemne; oale, cratiţe, ligheane, găleţi (fierbere organe, prăjire jumări, pregătire caltaboşi/ cârnaţi etc.); butuc pentru tăiat, cuţite, bardă, topor, fierăstrău; măcinător de carne, cârnăţar; orez, varză acră, legume (ceapă, usturoi etc) şi condimente; maţe; orice alt instrument sau material necesar.

Echipele pot fi formate din cel mult 6 (şase) persoane, căpitanul de echipă fiind numit dintre acestea!!!

Pentru concursul pălincilor, fiecare echipă trebuie să aibă asupra sa propriul produs (minimum 2X1 litru), neîndeplinirea acestei condiţii presupunând eliminarea imediată din  competiţie!

Vizitatorii vor putea degusta produsele din concurs, pe baza unor tichete puse în vânzare de organizatori! O parte din suma încasată va fi utilizată pentru sprijinirea victimelor războiului din Ucraina!

 

JURIZARE

 

Juriul este unic şi va fi format din bucătari profesionişti, sub coordonarea Asociaţiei Naţionale a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism (A.N.B.C.T.) România, cărora li se pot adăuga reprezentanţii unor sponsori! 

Toţi membrii juriului vor vizita toate standurile din concurs; ei vor nota inclusiv organizarea şi respectarea regulamentului!!!

Juriul va acorda acorda cel puţin 10 premii, după cum urmează:

• Cea mai bună pălincă

• Cei mai buni cârnaţi

• Cei mai buni caltaboşi

• Cel mai bun toroş

• Cel mai bun produs special

• Premiul de popularitate – cele mai multe tichete

• Premii speciale

• Marele premiu (I, II, III)

 

Atenţie! Toate echipele vor fi jurizate. Condiţia pentru a participa în competiţia pentru oricare dintre premii este, însă, acumularea a minimum 100 de tichete de la vizitatori!). La fel ca şi la ediţiile precedente, punctajul maxim pentru numărul de tichete de masă adunate de la public se va obţine pentru 150 DE TICHETE! Cei care vor aduna mai mult de 150 de tichete vor intra în competiţie (şi) pentru Premiul de popularitate!

În cadrul concursului pentru Marele premiu, nota finală pentru fiecare echipă va fi constituită din media notelor acordate de juriu (50%) şi numărul de tichete de  masă adunate de la public (50%). Ca strategie de „marketing”, echipele pot „angaja” lăutari, pentru a creşte numărul clienţilor, respectiv a numărului de tichete adunate de la vizitatori!!!

 

PROGRAM

 

SÂMBĂTĂ – 12 martie

08.00-08.30 Degustare pălincă - CONCURS

10.00-18.00 TÂRG DE PRODUSE LOCALE

10.00-10.30 Deschidere festivă

11.30-12.30 Degustare toroş – CONCURS

12.30-13.30 Degustare cârnaţi şi caltaboşi – CONCURS

13.30-14.30 Degustare preparate locale speciale – CONCURS

14.30-16.00 Demonstraţii de artă culinară - PREZENTARE

18.00-18.30 Festivitate de premiere - 

 

DUMINICĂ – 13 martie

09.00-18.00 TÂRG DE PRODUSE LOCALE

 

*

 

Festivalul-concurs „D’ALE PORCULUI” este organizat de Asociaţia Culturală D’ART Oradea (deţinătoarea mărcii înregistrate), cu spijinul Asociaţiei Comunelor din România (ACoR) – Filiala Judeţeană Bihor, sub patronajul Asociaţiei Naţionale a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism (ANBCT) România.

 

Mulţumim susţinătorilor tradiţiilor bihorene: 

• Instituţia Prefectului – Judeţul Bihor; Consiliul Judeţean Bihor; Primăria Municipiului Oradea; DSP Bihor; DSVSA Bihor; ISU, IJJ şi IPJ Bihor

• ERA Shopping Park Oradea, ManagEvent, Asociaţia Firmelor Bihorene, A.R.D.T. Oradea

• Nutrientul/ Nutripork, Star Stone, Panebo Gaz, TEC (Tableware Excellence Centre), Vital Produs (Pită Lugaş), EuroPlast, Abatorul Tavi Bogdan

• Komfort Wood, Zetea de Transilvania, Phenalex, Complex President Băile Felix, Hotel Continental Forum Oradea, Familia Darabont, Inox Line Distribution, Recmotor, Radu’s Pub&Grill, Virtual Craft, OK Clean, Kogayon Studio, DOL Guard, Whiz Caffee

 

*

 

Scurt istoric

„Cârnaţi, caltaboşi, toroş, jumări şi alte mâncăruri tradiţionale bihorene din carne de porc, pentru toată lumea! Preparate şi gătite pe loc, stropite cu pălincă şi vin fiert, lângă muzică şi dansuri populare, exact ca pe vremea bunicilor noştri!” - aceasta este ideea care a stat la baza organizării în 2015, la Oradea, a primului festival-concurs de preparare tradiţională a porcului, din România. Competiţia a aliniat la start comune din judeţul Bihor şi invitate ale acestora din ţară şi din străinătate (comune înfrăţite). „Naşul” evenimentului şi răspunzător cu buna dispoziţie a participanţilor şi vizitatorilor a fost celebrul actor, rapsod şi om de televiziune Alexandru Pop, cunoscut ca „Văru’ Săndel”. Succesul a fost neaşteptat: standurile au fost vizitate de 5.000 de persoane!

Festivalul-concurs „D’ALE PORCULUI”, căci despre el este vorba, se pregăteşte, iată, de ediţia a VIII-a! Dacă primele 4 ediţii au avut loc în perioada ianuarie-februarie, s-au desfăşurat pe parcursul unei singure zile şi au fost vizitate de până la 10.000 de persoane, ediţiile a V-a şi a VI-a a avut loc în perioada noiembrie-decembrie, s-au desfăşurat pe parcursul a două zile, au fost completate cu un Târg de produse locale şi au depăşit toate aşteptările referitoare la numărul de vizitatori: peste 20.000! Cele două ediţii au „beneficiat”, de asemenea, de jurii „de 5 stele” (cu Ştefan Bercea, preşedintele A.N.B.C.T. România, şi Bogdan Vandici - câştigătorul „Chefi la cuţite - 2018”, respectiv cu Ştefan Bercea, Paul Siserman, Adrian Neag – A.N.B.C.T. România şi Ştefan Oprea – Disciples Escoffier) şi de super-recitaluri (Dan Helciug şi Aurel Tămaş, respectiv Văru’ Săndel şi Mircea Rusu). Mai mult, la cele două ediţii s-au stabilit două recorduri gastronomice mondiale: „Cel mai lung caltaboş”, respectiv „Cel mai lung mititel”! Ediţia a VII-a a fost una „de pandemie”, fără public vizitator; echipele au prezentat juriului (cu Ştefan Bercea – A.N.B.C.T. România, Ciprian Nicolescu – mentorul şi antrenorul echipei naţionale de bucătari seniori a României,  Ştefan Oprea – Disciples Escoffier, Eugen Capră – CARNEXPO Grill & Industria Cărnii.ro) produse „de acasă”.

IMNUL FESTIVALULUI:

PARTENERI ȘI SPONSORI




Copyright © 2015 - 2022. Toate drepturile rezervate.
Festivalul-concurs „D’ALE PORCULUI” este marcă înregistrată.
Powered by Virtual Craft®