„D’ALE PORCULUI” 2018 – NOUTĂŢI!

2018-01-22 12:47:22

FCDP 2018Ediţia a IV-a a FESTIVALULUI-CONCURS „D’ALE PORCULUI” este una a schimbărilor! În primul rând, evenimentul va avea loc în parcarea ERA Shopping Park Oradea (Calea Aradului), gazdă tradiţională a acestui tip de manifestări. În al doilea rând, s-a modificat modalitatea de premiere: juriul va stabili şi recompensa cele mai pricepute comune în realizarea fiecărui produs din porc, separat, la final urmând să fie stabilită şi comuna câştigătoare a Marelui trofeu! Nu în ultimul rând, accesul vizitatorilor în zona de concurs va fi condiţionată de achiziţia tichetelor de masă!

*

Consiliul Judeţean Bihor - Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale, Asociaţia Comunelor din România – Filiala Bihor, Asociaţia Firmelor Bihorene şi Asociaţia Culturală D’ART organizează FESTIVALUL-CONCURS „D’ALE PORCULUI” - EDIŢIA A IV-A.

Concursul de preparare tradiţională a porcului, între comunele din judeţul Bihor, are ca scop conservarea şi promovarea acestei tradiţii populare şi va avea loc sâmbătă, 17 februarie 2018, în parcarea ERA Shopping Park Oradea (Calea Aradului).

Pentru fiecare echipă înscrisă în concurs, organizatorii asigură:

  • zonă de concurs (5X5 m); umbrelă-pavilion (3X3 m); masă, laviţe, paleţi
  • un porc de 100-110 kilograme; pâine
  • acces la apă şi curent electric
  • butelii de aragaz; pubele, saci de gunoi
  • pahare, farfurii şi tacâmuri din plastic (aprox. 200); şerveţele

Fiecare echipă participantă trebuie să îşi asigure:

  • cazane şi suporturi pentru cazane (pregătire toroş etc.)
  • instalaţii de gătit (aragaz, reşou, grătar) pe gaz, curent sau cărbuni (fiert/ prăjit); prelungitoare
  • oale, cratiţe, ligheane, găleţi (fierbere organe, prăjire jumări, pregătire caltaboşi/ cârnaţi etc.)
  • butuc pentru tăiat, cuţite, bardă, topor
  • măcinător de carne, cârnăţar
  • orez, varză acră, legume (ceapă, usturoi etc) şi condimente; maţe
  • orice alt instrument sau material necesar

 

Echipele pot fi formate din cel mult 6 (şase) persoane, căpitanul de echipă fiind numit dintre acestea!!!

Pentru concursul pălincilor, fiecare echipă trebuie să aducă propria pălincă de casă (minimum doi litri), neîndeplinirea acestei condiţii presupunând eliminarea imediată din competiţie!!!

 

Vizitatorii vor putea degusta produsele din concurs. Acest lucru se va face pe baza unor tichete de masă, puse în vânzare de organizatori, care vor asigura obţinerea unor porţii consistente de toroş, respectiv cârnaţi, caltaboşi şi jumări!

ATENŢIE!!! Accesul tuturor vizitatorilor în zona de desfăşurare a festivalului-concurs se va face EXCLUSIV pe baza tichetelor de masă!

 

Organizatorii vor acorda 6 premii, după cum urmează:

  • Cea mai bună pălincă
  • Cel mai bun cârnaţ
  • Cel mai bun caltaboş
  • Cel mai bun toroş
  • Cel mai bun preparat local
  • MARELE PREMIU

 

Juriul tuturor concursurilor va fi format din oficialităţi, oamenii de vază ai comunelor participante şi din bucătari profesionişti, cărora li se vor adăuga, la cerere, reprezentanţii unor sponsori!

În cadrul concursului pentru Marele premiu, nota finală pentru fiecare echipă va fi constituită din media notelor acordate de juriu (50%) şi numărul de tichete de  masă adunate de la public (50%). Ca strategie de „marketing”, echipele pot servi pălincă gratuit sau pot „angaja” lăutari, pentru a creşte numărul clienţilor, respectiv a numărului de tichete adunate!

 

Programul zilei de sâmbătă va fi următorul:

07.00-08.00 START - preluare stand, preluare porc şi alte produse, organizare

08.00-08.30 Degustare pălincă - CONCURS

08.30-16.00 Prelucrare porc

10.00-10.30 Deschidere festivă

10.30-11.30 Pârjolire tradiţională porc - PREZENTARE

10.30-11.30 Degustare toroş – CONCURS

11.30-12.30 Degustare cârnaţ şi caltaboş – CONCURS

12.30-13.30 Degustare preparate locale speciale – CONCURS

13.30-14.30 Recital Văru’ Săndel

15.00-15.15 EXTRAGERE TOMBOLĂ

Festivitate de premiere

 

Co-prezentatorul evenimentului şi răspunzător cu buna dispoziţie a participanţilor şi vizitatorilor va fi celebrul actor, rapsod şi om de televiziune Alexandru Pop, cunoscut ca „Văru’ Săndel”. Între orele 10 şi 16, pe scenă vor urca zeci de ansambluri de dansatori şi solişti vocali din Bihor,  precum şi invitaţi speciali!

 

 

Mulţumiri pentru sprijin

Parteneri: Nutrientul, ARDT, Proper Marketing&Events, Kogayon Studio, Virtual Craft, Primăria municipiului Oradea, D.S.V.S.A. Bihor, I.J.J. Bihor, I.P.J. Bihor, I.S.U. Bihor, C.N.I.P.T. Bihor,  I.I. Covaci Ioan Restaurant

Sponsori: Vital Produs (Pită Lugaş), Panebo Gaz, Fruct Sistem, Motty, EuroPlast, Agroind, Grup West Premium, Spitalul Pelican, Dooz, Tiger Amira, OK Clean, Partizan Security, Top Battery, EcoBihor, Tuborg, Bistro Blues Caffe, Electric Mark, Lider Servicii, Phenalex , Ali Baba Tractări

Parteneri media: Crişana, Jurnal Bihorean, Bihari Napló, Digi 24 Oradea, Bihoreanul, Fermierul Bihorean, Evenimente Oradea

 

 

 

Scurt istoric

Prima ediţie a FESTIVALULUI-CONCURS „D’ALE PORCULUI” a avut loc sâmbătă, 10 ianuarie 2015. Marele premiu a fost câştigat de echipa comunei Nojorid; pe locul al II-lea s-a clasat echipa comunei Pomezeu, iar pe locul al III-lea, echipa comunei Oşorhei. A doua ediţie a avut loc sâmbătă, 27 februarie 2016. Trofeul a fost adjudecat de echipa primăriei Sântandrei; pe locul al doilea s-a clasat echipa comunei Dobreşti, iar pe locul al III-lea, echipa comunei Sălard. A III-a ediţie (sâmbătă, 25 februarie 2017) a fost câştigată tot de comuna Sântandrei; pe locul al II-lea s-a clasat echipa comunei Sânnicolau Român, iar pe locul al III-lea, echipa comunei Oşorhei.

 

PARTENERI ȘI SPONSORI

Copyright © 2015 - 2018. Toate drepturile rezervate.
Festivalul-concurs „D’ALE PORCULUI” este marcă înregistrată.
Powered by Virtual Craft